Städa städa städa!

Nu är älsklingen iväg men kommer hem igen framåt eftermiddagen/kvällen. Så jag har planerat, igen, att städa upp här hemma. Vi har äntligen köpt dammsugarpåsar så vi slipper sopa lägenheten i forsättningen. Kan säga att det har varit lite svårt att sopa mattan, men nu ska det äntligen bli rent! Jag ska försöka hinna rensa lådan som finns under sängen också. Där i har jag en massa "skolgrejer" som jag inte har så mycket användning för just nu. Behöver det utrymmet till annat. Det gäller ju att planera möbleringen när man bor två stycken i en etta. Jösses vad jag tjatar om det känner jag. Min sambo måste vara otroligt trött på det tjatet för jag nämner säkert varje dag hur trångt vi har det här. Men samtidigt måste jag säga att jag trivs väldigt mycket här och den dagen vi flyttar till något större så kommer det nog kännas väldigt jobbigt. Men jag kan inte låta bli att tänka på en garderob där båda får plats med sina kläder, ett sovrum med en dubbelsäng, ett badrum som är stort nog att fler än en person i taget kan befinna sig där, och en balkong! Vad skönt att kunna gå ut på en balkong och sätta sig och äta frukost eller bara sitta i solen. Helst vill jag ha en trea så att vi har ytterliggare ett rum där vi förhoppningsvis kan ha ett kontor där vi driver våra företag (eller så småningom en plats för en liten bebis ;) ) . Men det får bli lite längre fram förstås, en sak i taget. Oj, vad sporrad jag blev till att leta efter ännu fler jobb och arbeta fram ännu fler företagsidéer! Jag tror att man måste tänka på sina drömmar för att man ska känna sig sporrad till att arbeta sig dit man vill. Men samtidigt, hälsan och välbefinnandet, det är det allra viktigaste! Kliché? NÄ! Det är faktiskt så! Det är ju faktiskt grunden till att man ens ska kunna orka arbeta sig till den tillvaro man vill ha! Vad tycker ni?

Nä nu är det dags att ta tag i städandet, nu har jag ju skrivit det i bloggen så nu måste det bli gjort! En annan sak att ta tag i gällande bloggen är bilderna! Vi lägger upp alldeles för lite med bilder. Får bli skärpning!

/Hon

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0