Nytt jobb nya möjligheter!

Som rubriken antyder så finns det möjlighet till mera jobb! Har som "vanligt" jobbat även idag. Hade ett missat samtal på mobilen när jag kom hem, så jag var tvungen att kolla upp det på nätet så klart. Till min förvåning visade det sig att det var ett mindre företag (3 anställda tror jag) som hade ringt, jag har sökt jobb där för ca 1 månad sedan. Måste ringa så fort jag kan i morgon. Tror det finns ganska stora chanser till mera "extra jobb" där. På tal om morgondagen så blir det nog en väldigt lång dag, ska upp vid 5-6 tiden. Jobbigt, men i morgon blir det faktiskt inget jobb alls, utan bara ledighet.

En liten sak jag tänkt på om bloggen är att det verkar som att vi bara söker arbete efter arbet och jobbar så mycket vi bara kan och får. Jo lite så är det just nu, men bloggen är ju till för vi ska kunna berätta om hur vi har gjort för att på ett långsiktigt sätt kunna känna en ekonomisk trygghet utöver en vanlig lön. Våran berättelse om hur vi har gjort och gör för att expandera vårat kapital. Som ni säkert förstår så tror vi inte att det går att jobba sig till en ekonomisk trygghet genom en vanliog anställning. Men som det är nu så behöver vi alla pengar vi kan få tag på i princip, samt att vi satsar på att få ihop ett startkapital. Därför söker och jobbar vi det vi kan i dagsläget.

Det var allt för nu!

Ska sova 3-4 timmar nu.... (Gäsp)

/Han


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0