Hur gör man för att bli rik?

Nja du, finns det något svar på den frågan?

Mina tankar runt det hela är väldigt många, först och främst, vilken summa ska man ha för att vara rik? Måste det vara en summa? Man kan väl vara rik på mkt?

Men nu handlar ju den här bloggen delvis om pengar, så därför tycker jag att vi ska utgå från att det är summor vi pratar om!

Vilken summa måste man då komma upp i för att vara ekonomiskt rik?
100´000? 500´000?
Nja, frågar man mig så är man inte rik när man har 500´000. Men man har väldigt gott om pengar!

Det jag tänker om hur man kan bli rik, eller åtminstonde ett sätt att bli rik är att skapa sig en passiv inkomst!
Det ligger nämligen till så här, stoppar man in tid i ena ändan kommer pengar i andra! Smart va =)

Så det första man behöver (om man inte har något starkapital) är tid!
Jag kan nog låva att väldigt många har väldigt mycket tid i dagens läge. Har ni inte hört reklamen som går på TV nu om något elbolag som säger att vi svenskar tittar på tv/surfar 3-4 timmar om dagen, medans barn och föräldrar pratar med varnadra ca 7 minuter per dag?. Tragiskt! Men jag tror ändå att det ligger till så ungefär!

Skippa TV tittandet i en vecka, oj du fick visst mellan 21-28 timmar över.
3h per dag i 7 dagar. 3*7=21
4h per dag i 7 dagar. 4*7=28

Okey, vi ska vara snälla, ni får se era absoluta favorit program.
Säg 1h per dags TV  /surf per dag.
1h per dag i 7 dagar. 1*7=7

Alltså får vi:
21-7=14
28-7=21
Så säg att vi har 17-18h per vecka som vi istället kan skapa oss en passiv inkomst på!

Vad menas då med en passiv inkomst?
Jo, du lägger ner tid på en sak EN gång och får sedan ut pengar varje månad! Låter kanske för bra för att vara sant va?
Men riktigt så är det inte. Detta gör dock inte att du ska gå in till chefen på måndag och lämmna in tjänste pistolen och din bricka. På det här sättet kan du "endast" få in mellan 100 - 5000 per månad.
Men det som är bra att du lägger bara ner din tid EN gång!

Så sär att du hoppar över att titta på TV i en vecka (17h).

och istället får du ut 500kr på en månad!

Då tänker du genast att det blev väldigt låg lön per timme va?

Jo första månaden har man inte så mycket alls i lön

Men nästa månad när du inte behöver göra något alls är du nog väldigt glad att du la ner 17h på en vecka för då kommer nämligen lite mera  lön.

Så på ett år kan du ganska enklet få ihop ca 5500-6000, på endast 17h!!!

Fantastiskt!


Mer om passiv inkoms i morgon, nu ska jag sova en stund. För när jag vaknar i morgon ska jag jobba på ett "vanligt" jobb.


Även pengar kan växa när man sover!

/Han


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0